ТЭМА"Змяненне дзеясловаў па часах"
Задачы: выпрацоўваць навыкі вызначэння ў сказе дзеяслова, пастаноўкі пытання, адрознення ад іншых часцін мовы;
фарміраваць уменне вызначаць час дзеяслова, групіраваць дзеясловы па часах;
развіваць вусную мову вучняў;
выхоўваць павагу да працы, дабразычлівыя адносіны да акружаючых людзей.
Абсталяванне: падручнік,сшыткі,апоры,тэлевізар, малюнкі, сігнальныя карткі, табліца “Час дзеяслова”, карткі-заданні.
Ход урока
- Арганізацыйны момант
Пачынаецца ўрок.
- Арфаграфічная размінка
- Высока падн..лося веснавое сон..йка. 2) На ўзг..рку гудзе в..лізны трактар. 3) Трактарыст ад ран..цы да в..чара працуе на п..лі. 4) Скора паляводы прыступяць да в..снавой с..ўбы.
- Устаўце прапушчаныя літары.
- Падкрэсліце дзеясловы.
- Работа над тэмай урока
- На якія пытанні адказваюць дзеясловы?
(паднялося – што зрабіла?; гудзе – што робіць?; працуе – што робіць?; прыступяць – што зробяць?)
Работа з табліцай “Час дзеяслова”
- Калектыўнае вызначэнне часу дзеясловаў.
(паднялося – пр.ч.; гудзе – ц.ч.; працуе – ц.ч.; прыступяць – б.ч.)
Праца з сігнальнымі картамі.
Вызначэнне часу дзеясловаў:
Пішу, спяваў, намалюю, пабаранаваў, вышываю, пабягу, скасіў, пайду, будую, прышыў, падаю, кармлю
Заданне “Пазнай па фатаграфіі”
Па фатаграфіі распазнаць , хто кім працуе?
- Даярка
- Слесар
- Швачка
- Муляр
- Тынкоўшчык
- Прыбіральшчыца
Заданне на картках
- Складзіце са слоў сказы. Запішыце ў сшыткі. Вызначце час дзеясловаў.
- Маме, даіць, дапамагаў, я, кароў.
- Сеялку, слесар, скора, адрамантуе.
- Прыгожую, швачка, сукенку, шые.
- Шматпавярховыя, муляр, дамы, будуе.
- Раўнаваць,тынкоўшчыку, сцяну, неабходна.
- Прыбрала, клас, дзяжурная, добра, вельмі.
IY. Фізкультхвілінка
Імітацыя рухаў.
Мы ідзём на працу - Хадзьба на месцы.
На ферме доім карову – Імітацыя дойкі рукамі.
Дапамагаем кавалю - Імітацыя ўзмаха молатам.
Адпачываем - Сядаем на месца
Y. Замацаванне
Гульня “Вызнач час?”
Прачытайце дзеясловы. Пастаўце да кожнага з іх пытанні. Падзяліце дзеясловы на тры групы па часах. Запішыце дзеясловы ў тры слупкі.
прошлы час цяперашні час будучы час
рамантую, адрамантаваў, парамантую, папрацую, працую, адпрацаваў, прышыю, прышыў, шыю
YI. Дамашняе заданне
Практ. 338, с.130
YII. Падвядзенне выніку ўрока. Рэфлексія.
- З якімі прафесіямі мы пазнаёміліся на ўроку?
- На якія пытанні адказваюць дзеясловы прошлага часу?
- На якія пытанні адказваюць дзеясловы цяперашняга часу?
- На якія пытанні адказваюць дзеясловы будучага часу?
- Як вам працавалася? Якія цяжкасці сустракаліся пад час выкананння заданняў?
|